For archive purposes, this article is being stored on TheWE.cc website.
The purpose is to advance understandings of environmental, political,
human rights, economic, democracy, scientific, and social justice issues.

 






Vanessa Kerry cops a look at Bush's bulge after debate 3.

“In the weeks leading up to the November 2 election, the New York Times was abuzz with excitement.

Besides the election itself, the paper’s reporters were hard at work on two hot investigative projects, each of which could have a major impact on the outcome of the tight presidential race. ”

Two reports:

NASA scientist shows Bush wired in debate.

New York Times killed the Bulge story



     
 








 

Was Bush Wired? Sure Looks Like It.


A photo of President Bush's back from the third presidential debate, enhanced by NASA scientist Robert M. Nelson.

Larger sized photos below

A NASA photo expert's analysis makes it clear:  Bush is lying — he wore some kind of device in each of the three debates.   So why won't the media go near this story?

 ______


This article has been made possible by the Foundation for National Progress, the Investigative Fund of Mother Jones, and gifts from generous readers like you.

© 2003 The Foundation for National Progress






                          To rebel is right, to disobey is a duty, to act is necessary !
 
Thursday 17th March 2005
Bush Lipsynchs his ENTIRE press conference


George W. Bush made history today.

He gave the first Presidential press conference in which every single word he spoke was fed to him through his earpiece.

How do I know?

Forget the famous debate bulge photos — we’ll never see the likes of those again.  First, the White House will never again permit a camera behind his back which might take tell-tale photos.  Second, the gadget wizards at the CIA have come up with a far less conspicuous gadget.  Third, they found a new tailor who can hide the gadget better.

But the evidence is nevertheless completely obvious.  All you have to do is watch his face when he’s speaking — especially his eyes.

Let me repeat my observations after Bush’s NATO press conference on February 22:

There are several speaking tics that expose Bush when he is using his earpiece.  First, he pauses between sentences for an extra beat, which buys him time to hear the answer he is being fed.  Second, when a particular answer is different from his own train of thought, his gaze drops down as he concentrates extra hard on the voice within his ear.  Third, he sometimes mumbles and speaks gibberish when his brain and tongue get out of synch.  Finally his answers ramble on, going from one stray thought to another, as he "filibusters" to consume all available time.
OK, that’s my story, and I’m sticking to it.  But how can we prove that Bush was lipsynching?

First, we need a videoblogger (like the fabulous CrooksandLiars.com) to assemble all the tell-tale clips in one place.

Second, we need professionals from several disciplines — public speaking coaches, psychologists, linguists, etc. — to analyze the evidence together.

Finally, we need one member of the White House Press Corps to ask Scott McClellan two simple questions:
1. Has Bush ever been fed answers through an earpiece?
2. Was he fed answers during his press conference on March 16?
C’mon press-titutes, you can do it! It’s time to prove that the cartoon at the top of this blog is a lie — that you’re not all a bunch of Jeff Gannons.

As Dan Rather famously advised: "Courage."

http://democrats.com/node/3863

View press conference rtsp://video.c-span.org/project/c04...

Transcript and comments posted here http://www.democraticunderground.co...

Today’s press conference performance absolutely verifies it for me.

BUSH IS WEARING AN EARPIECE WHICH FEEDS HIM THE ANSWERS!

Please watch how he stalls on the questions which require F A C T S.  He listens to the voice in his ear before he answers

"I repeat, personal accounts do not permanently fix the solution.  They make the solution more attractive for the individual worker.  And that’s important for people for understand, John, and that’s why it’s very important for Congress to discuss this issue.

In terms of timetables, as quickly as possible — whatever that means."


by : Bob Fertik
Thursday 17th March 2005




> Bush Lipsynchs his ENTIRE press conference
18th March 2005 — 09h14
In history there is always a record holder for every feat....in history Bush will go down as the biggest embarrassment of a president ever known.  That will be his legacy.

The German people today are trying to explain to their children, their grand children, and their great grand children, how they could all have supported Hitler without question and cheered him as he presented one lunatic speech after another for several years.

The people of the United States will have a similar hard time explaining to future Americans how we could let Bush come to power and stay there to sdo so much damage to our country and their world.







 
Friday 4th February 2005:
New York Times killed the Bulge story that could have changed the election

The Emperor’s New Hump

by Dave Lindorff

In the weeks leading up to the November 2 election, the New York Times was abuzz with excitement. Besides the election itself, the paper’s reporters were hard at work on two hot investigative projects, each of which could have a major impact on the outcome of the tight presidential race.

One week before Election Day, the Times (10/25/04) ran a hard-hitting and controversial exposé of the Al-Qaqaa ammunition dump — identified by U.N. inspectors before the war as containing 400 tons of special high-density explosives useful for aircraft bombings and as triggers for nuclear devices, but left unguarded and available to insurgents by U.S. forces after the invasion.

On Thursday, just three days after that first exposé, the paper was set to run a second, perhaps more explosive piece, exposing how George W. Bush had worn an electronic cueing device in his ear and probably cheated during the presidential debates.

 

It’s clear even from unenhanced photos that George W. Bush has been wearing some kind of object under his clothing, both during the debates and at other public appearances.  The enhancements done by NASA scientist Robert Nelson show a rectangular object with a long "tail"; in some shots a wire leading over Bush’s shoulder is visible.

The so-called Bulgegate story had been getting tremendous attention on the Internet.  Stories about it had also run in many mainstream papers, including the New York Times (10/9/04, 10/18/04) and Washington Post (10/9/04), but most of these had been light-hearted.

Indeed, the issue had even made it into the comedy circuit, including the monologues of Jay Leno, David Letterman, Jon Stewart and a set of strips by cartoonist Garry Trudeau.

That the story hadn’t gotten more serious treatment in the mainstream press was largely thanks to a well-organized media effort by the Bush White House and the Bush/Cheney campaign to label those who attempted to investigate the bulge as "conspiracy buffs" (Washington Post, 10/9/04).

In an era of pinched budgets and an equally pinched notion of the role of the Fourth Estate, the fact that the Kerry camp was offering no comment on the matter — perhaps for fear of earning a "conspiracy buff" label for the candidate himself — may also have made reporters skittish.

Jeffrey Klein, a founding editor of Mother Jones magazine, told Mother Jones (online edition, 10/30/04) he had called a number of contacts at leading news organizations across the country, and was told that unless the Kerry campaign raised the issue, they couldn’t pursue it.

"Totally off base"

The Times’ effort to get to the bottom of the matter through a serious investigation seemed to be a striking exception.  That investigation, however, despite extensive reporting over several weeks by three Times reporters, never ran.

Now, like the mythic weapons of mass destruction that were the raison d’etre for the Iraq War, the Times is thus far claiming that the Bush Bulgegate story never existed in the first place.

Referring to a FAIR press release (11/5/04) about the spiked story, Village Voice press critic Jarrett Murphy wrote (11/16/04), "A Times reporter alleged to have worked on such a piece says FAIR was totally off base:  The paper never pursued the story."

Murphy told Extra! that his source at the nation’s self-proclaimed paper of record — whom he would not identify — told him the information about the bulge seen under Bush’s jacket during the debates, provided by a senior astronomer and photo imaging specialist at NASA’s Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, had been tossed onto the "nutpile," and was never researched further.

In fact, several sources, including a journalist at the Times, have told Extra! that the paper put a good deal of effort into this important story about presidential competence and integrity; they claim that a story was written, edited and scheduled to run on several different days, before senior editors finally axed it at the last minute on Wednesday evening, October 27.

A Times journalist, who said that Times staffers were "pretty upset" about the killing of the story, claims the senior editors felt Thursday was "too close" to the election to run such a piece.  Emails from the Times to the NASA scientist corroborate these sources’ accounts.

Battle of the bulge

The Bulgegate story originated when a number of alert viewers of the first presidential debate noticed a peculiar rectangular bulge on the back of Bush’s jacket.

Forbidden to take rear shots

That they got to see that portion of his anatomy at all was an accident; the Bush campaign had specifically, and inexplicably, demanded that the Presidential Debate Commission bar pool TV cameras from taking rear shots of the candidates during any debates.

Fox TV, the first pool camera for debate one, ignored the rule and put two cameras behind the candidates to provide establishing shots.

Photos depicting the bulge and speculating on just what it might be (a medical device, a radio receiver?) began circulating widely around the Internet, and several special blog sites were established to discuss them.

The suspicion that Bush had been getting cues or answers in his ear was bolstered by his strange behavior in that first debate, which included several uncomfortably long pauses before and during his answers.

On one occasion, he burst out angrily with "Now let me finish!" at a time when nobody was interrupting him and his warning light was not flashing.

Images of visibly bulging backs from earlier Bush appearances began circulating, along with reports of prior incidents that suggested Bush might have been receiving hidden cues (London Guardian, 10/8/04).

Finally, on October 8, this reporter ran an investigative report about the bulge in the online magazine Salon, following up with a second report (10/13/04) — an interview with an executive of a firm that makes wireless cueing devices that link to hidden earpieces — that suggested that Bush was likely to have been improperly receiving secret help during the debates.

At that point, Dr. Robert M. Nelson, a 30-year Jet Propulsion Laboratory veteran who works on photo imaging for NASA’s various space probes and currently is part of a photo enhancement team for the Cassini Saturn space probe, entered the picture.

Nelson recounts that after seeing the Salon story on the bulge, professional curiosity prompted him to apply his skills at photo enhancement to a digital image he took from a videotape of the first debate.

He says that when he saw the results of his efforts, which clearly revealed a significant T-shaped object in the middle of Bush’s back and a wire running up and over his shoulder, he realized it was an important story.

After first offering it unsuccessfully to his local paper, the Pasadena Star-News, and then, with equal lack of success, to the Post-Gazette in Pittsburgh, where he had gone to college, he offered it to the Los Angeles Times.

(In all his media contacts, Nelson says, he offered the use of his enhanced photos free of charge.)

"About three weeks before the election, I gave the photos to the L.A. Times’ Eric Slater, who shopped them around the paper," recalls Nelson.  "After four days, in which they never got back to me, I went to the New York Times."


Contradictory explanations

The Times was at first very interested, Nelson reports.  There was, after all, clearly good reason to investigate the issue.

The White House and Bush/ Cheney campaign had initially mocked the bulge story when it had run in Salon, first attributing it to "doctored" photos circulating on the Internet (New York Times, 10/9/04), and later claiming that the bulge, so noticeable in video images, was the result of a "badly tailored suit" (New York Times, 10/18/04).

Bush himself contradicted this White House and campaign line when he told ABC’s Charles Gibson (Good Morning America, 10/26/04) that the bulge was the result of his wearing a "poorly tailored shirt" to the debate.

Now Nelson’s photos — the result of his applying the same enhancement techniques to the debate pictures that he uses to clarify photo images from space probes — rendered all these official if mutually contradictory explanations obviously false.

(A November 4, 2004 report in the Washington paper The Hill, citing an unidentified source in the Secret Service, claimed that the bulge was caused by a bulletproof vest worn by Bush during the debates, though this had been specifically denied by the White House and by Bush himself — New York Times, 10/9/04.  In any event, no known vests have rear protuberances resembling the image discovered by Nelson.)

Times science writer William Broad, as well as reporters Andrew Revkin and John Schwartz, got to work on the story, according to Nelson, and produced a story that he says they assured him was scheduled to run the week of October 25.  "It got pushed back because of the explosives story," he says, first to Wednesday, and then to Thursday, October 28.  That would still have been five days ahead of Election Day.

An indication of the seriousness with which the story was being pursued is provided by an email Schwartz sent to Nelson on October 26 — one of a string of back-and-forth emails between Schwartz and Nelson.  It read:

Hey there, Dr. Nelson — this story is shaping up very nicely, but my_editors have asked me to hold off for one day while they push through a few other stories that are ahead of us in line.  I might be calling you again for more information, but I hope that you’ll hold tight and not tell anyone else about this until we get a chance to get our story out there.  Please call me with any concerns that you might have about this, and thanks again for letting us tell your story.

But on October 28, the article was not in the paper.  After learning from the reporters working on the story that their article had been killed the night before by senior editors, Nelson eventually sent his photographic evidence of presidential cheating to Salon magazine, which ran the photos as the magazine’s lead item on October 29.  That same day, Nelson received the following email from the Times’ Schwartz:

Congratulations on getting the story into Salon.  It’s already all over the Web in every blog I’ve seen this morning.  I’m sorry to have been a source of disappointment and frustration to you, but I’m very happy to see your story getting out there.  Best wishes, John

Not exactly the kind of message you’d expect a reporter to send to a "nut."

"The bar is raised higher"

In fact, Schwartz, Revkin and Broad, using Nelson’s photographic evidence as their starting point, had made a major effort to put together the story of presidential debate misconduct and deception.

Among those called in the course of their reporting, in addition to Nelson, who says he received numerous calls and emails from the team, were Cornell physicist Kurt Gottfried, who was asked to vouch for Nelson’s professional credentials; Bush/Cheney campaign chair Ken Mehlman (information about this call was provided by a journalist at the Times); and Jim Atkinson, an owner of a spyware and debugging company in Gloucester, Mass., called Granite Island Group.

"The Times reporters called me a number of times on this story," confirms Atkinson.  "I was able to identify the object Nelson highlighted definitively as a magnetic cueing device that uses a wire yoke around the neck to communicate with a hidden earpiece — the kind of thing that is used routinely now by music performers, actors, reporters — and by politicians."

He adds, "The Times reporters called me repeatedly.  They were absolutely going after this story aggressively, though at one point they told me they were concerned that their editors were going to kill it."

Efforts to learn more about the history and fate of this story at the New York Times met for weeks with official silence.

Several inquiries were made by phone and email to Times public editor Daniel Okrent over a period of three weeks, eliciting one response — an email from his assistant asking for the names of Extra!’s sources at the Times.

He was not provided with the sources, but was given the names of the three reporters who worked on the piece, which had been disclosed by Dr. Nelson.  (At deadline time, Okrent did finally call, and promised to seek the answer to the story’s fate.  A week later, at press time, he had yet to do so.)

One clue as to what happened at the Times is provided by a final email message sent by Times reporter Schwartz to Nelson, who had written to Schwartz to alert him that he had gone on to analyze photos of Bush’s back in the subsequent two debates.  Schwartz wrote:

Subject: Re: reanalysis of debate images more convincing than before Dear Dr. Nelson, Thanks for sticking with me on this.  I don’t know what might convince them — and the bar is raised higher the closer we are to the election, because they don’t want to seem to be springing something at the last moment — but I will bring this up with my bosses.

"Voters have a right to know"

Ironically, however, on November 1, the New York Times ran a story by reporters Jacques Steinberg and David Carr, titled "Media Timing and the October Surprise."

The Times had been taking considerable heat from conservatives and from the Bush campaign for running the Al-Qaqaa story, an investigative piece critical of Iraq War leadership — and thus damaging to Bush’s election campaign — so close to Election Day.

While the thrust of this article was a justification for the Times’ decision to run the controversial missing — explosives story a week ahead of the election, executive editor Bill Keller added a comment about the seemingly hypothetical issue of running a damaging story about a candidate as close as two days ahead of the voting:

I can’t say categorically you should not publish an article damaging to a candidate in the last days before an election. . . . If you learned a day or two before the election that a candidate had lied about some essential qualification for the job — his health or criminal record — and there’s no real doubt and you’ve given the candidate a chance to respond and the response doesn’t cast doubt on the story, do you publish it?   Yes.  Voters certainly have a right to know that.

Oddly, though, despite Keller’s having taken such a position, the Times apparently chose not to run the Nelson pictures story on the grounds of proximity to Election Day.

Knew to be factually substantiated

Even more oddly, despite the fact that the Times had thoroughly researched and reported Nelson’s story before deciding not to run it — even after the story had run in both Salon and Mother Jones — the Times still ducked (and continues to duck) the whole bulge story itself, ignoring an important issue that it knew to be factually substantiated.

No mention of the Bush bulge was made in either the Times or the Washington Post between October 29 and Election Day — aside from a one-line mention in a New York Times Magazine essay by Matt Bai (10/31/04) that used the Bulgegate story as an example of the paranoia of "political conspiracists":

A rumor that the president somehow cheated in the televised debates — was that a wire under his jacket?   Was he listening to Karl Rove on a microscopic earpiece? — flies across the Internet and takes hold in dark corners of the public imagination.

The only subsequent reference to the bulge was a light post election piece by Times Washington reporter Elizabeth Bumiller (11/8/04), who cited the anonymously sourced Hill story saying the bulge was body armor (an odd decision by the Times, which officially frowns on unidentified sources even for its own pieces).

She reported that the White House tailor was miffed at having earlier been blamed for the bulge by the White House.

“A lot of hoops”

While the New York Times seems to have been the only newspaper to write an investigative story on the Bush bulge and then kill it, it was not the only paper to duck the story about the bulge and its dramatic confirmation and delineation by Nelson.

In addition to the L. A. Times and the two local papers that showed no interest, Nelson says that the same day he learned that his story had been killed at the Times, October 28, he received a phone call from Washington Post assistant managing editor Bob Woodward, famous for his investigative reports on Watergate.  "Woodward said he’d heard the Times had killed the story and asked me if I could send the photos to him," says Nelson.

The JPL scientist did so immediately, via email, noting that he had also been in touch with Salon magazine.  He says Woodward then sent his photographs over to a photo analyst at the paper to check them for authenticity, which Nelson says was confirmed.

A day later, realizing time was getting short, Nelson called Woodward back.  Recalls Nelson: "He told me, ’Look, I’m going to have to go through a lot of hoops to get this story published.  You’re already talking to Salon.  Why don’t you work with them?’"  (Several emails to Woodward asking him about Nelson’s account have gone unanswered.)

At that point Nelson, despairing of getting the pictures in a major publication, went with the online magazine Salon.  This reporter subsequently asked Nelson to do a similar photo analysis of digital images of Bush’s back taken from the tapes of the second and third presidential debates.

The resulting photos, which also clearly show the cueing device and magnetic loop harness under his jacket on both occasions, were posted, together with Nelson’s images from the first debate, on the news website of Mother Jones magazine (10/30/04).

What should affect elections?

Ben Bagdikian, retired dean of U.C. Berkeley’s journalism school, held Woodward’s current position at the Washington Post during the time of the Pentagon Papers.  Informed of the fate of the bulge story and Nelson’s photos at the three newspapers, he said:

I cannot imagine a paper I worked for turning down a story like this before an election.

Total lack of integrity on part of the president

This was credible photographic evidence not about breaking the rules, but of a total lack of integrity on the part of the president, evidence that he’d cheated in the debate, and also of a lack of confidence in his ability on the part of his campaign.  I’m shocked to hear top management decided not to run such a story.

Could the last-minute decision by the New York Times not to run the Nelson photos story, or the decision by the Washington Post and the Los Angeles Times not even to pursue it, have affected the outcome of the recent presidential race?

There is no question that if such a story had run in any one of those major venues, instead of just in two online publications, Bulgegate would have been a major issue in the waning days of the campaign.

Given that exit polls show many who voted for Bush around the country listed "moral values" as a big factor in their decision, it seems reasonable to assume that at least some would have changed their minds had evidence been presented in the nation’s biggest and most influential newspapers that Bush had been dishonest.

"Cheating on a debate should affect an election," says Bagdikian.  "The decision not to let people know this story could affect the history of the United States."

Investigative journalist Dave Lindorff is a regular columnist for CounterPunch.  His latest book is This Can’t Be Happening: Resisting the Disintegration of American Democracy (Common Courage Press).  His writings can be found at www.thiscantbehappening.net.

Spiking the Bush Bulge Story: Confirmed

As Extra! went to press, New York Times public editor Daniel Okrent posted a message on his website (12/21/04) confirming that his paper had, in fact, killed a story about the device under George W. Bush’s suit.  Here is the text of Okrent’s message:

President Bush and the Jacket Bulge

Online discussion of the famous bulge on President Bush’s back at the first presidential debate hasn’t stopped.  One reporter (Dave Lindorff of Salon.com) asserted that the Times had a story in the works about a NASA scientist who had done a careful study of the graphic evidence, but it was spiked by the paper’s top editors sometime during the week before the election.  Many readers have asked me for an explanation.

I checked into Lindorff’s assertion, and he’s right.

The story’s life at the Times began with a tip from the NASA scientist, Robert Nelson, to reporter Bill Broad.  Soon his colleagues on the science desk, John Schwartz and Andrew Revkin, took on the bulk of the reporting.

Science editor Laura Chang presented the story at the daily news meeting but, like many other stories, it did not make the cut.

According to executive editor Bill Keller, "In the end, nobody, including the scientist who brought it up, could take the story beyond speculation.  In the crush of election-finale stories, it died a quiet, unlamented death."

Revkin, for one, wished it had run.  Here’s what he told me in an e-mail message:

I can appreciate the broader factors weighing on the paper’s top editors, particularly that close to the election.  But personally, I think that Nelson’s assertions did rise above the level of garden-variety speculation, mainly because of who he is.

Decades-long career revolves around interpreting imagery like features of Mars

Here was a veteran government scientist, whose decades-long career revolves around interpreting imagery like features of Mars, who decided to say very publicly that, without reservation, he was convinced there was something under a president’s jacket when the White House said there was nothing.

He essentially put his hard-won reputation utterly on the line (not to mention his job) in doing so and certainly with little prospect that he might gain something as a result — except, as he put it, his preserved integrity.

Revkin also told me that before Nelson called Broad, he had approached other media outlets as well.  None — until Salon published anything on Nelson’s analysis.

"I’d certainly choose [Nelson’s] opinion over that of a tailor," Revkin concluded, referring to news reports that cited the man who makes the president’s suits.  "Hard to believe that so many in the media chose the tailor, even in coverage after the election."



 America's Oldest Journal Covering the Newspaper Industry Published: February 09, 2005     
The Battle of the (Bush) Bulge: Why Did the 'NYT' Kill Its Story?
By Brian Orloff
NEW YORK     "It's just as important a story after the election, and they've dropped it," says freelance writer David Lindorff, referring to the alleged bulge under President Bush's suit jacket during the first presidential debate late fall.   Lindorff's take on how, and why, The New York Times killed a story on the controversy just before the November election gained wide attention this week after it was published in Extra!, a magazine produced by the media watchdog group Fairness & Accuracy in Reporting.
Lindorff first wrote on evidence supporting the bulge-is-real theory last fall for Salon.com.
His Extra! story, "The Emperor's New Hump," partly based on e-mails from a Times reporter, revealed that reporters at the newspaper extensively reported a story — only to see editors kill it in the week before the election — raising questions about a subject that had been treated as something of a joke by many in the media and dismissed out of hand by the White House.
The Times' story got as far as it did mainly because a respected NASA scientist had produced enhanced photographic evidence that the president was wearing something — a bulletproof vest, electronic device, or back brace, no one could say.
The fact that the story was killed is not news.   In a December 19 note on his Web page, the paper's public editor, Daniel Okrent, quoted Times Executive Editor Bill Keller saying, "In the end, nobody, including the scientist who brought it up, could take the story beyond speculation.   In the crush of election-finale stories, it died a quiet, unlamented death."
But that Web note also revealed that science reporter Andrew Revkin, who contributed the bulk of the reporting, had told Okrent that the scientist's assertions "did rise above the level of garden-variety speculation, mainly because of who he is. ... He essentially put his hard-won reputation utterly on the line."
In Lindorff's view, the Times got cold feet after it published a story about the ammunition dumps in Iraq allegedly overlooked by invading U.S. forces and in response was "getting hammered from the right for having done an October surprise on Bush."
But, in an interview with E&P, Lindorff noted the difference between the two stories, with the ammo dump involving 'incompetence of subordinates to the president and the other one is actually attacking the president's personal character, which is harder for a real mainstream paper like the Times to do.
"This story was saying that he probably cheated, and it was saying that he definitely lied, because that picture has something under his jacket, and he was saying it was an ill-fitting suit," Lindorff said.   "Calling the president a liar, the Times doesn't do that recently."
E&P attempted to reach Okrent for comment this week, but his office said he would be out of town until late today.
According to Lindorff's timetable, the Times postponed the Bulgegate story from the day it was initially slotted, the Tuesday before the election, until Thursday, five days before the election, when it was more likely to be deemed too late.   "Five days before an election is enough time for a seasoned political machine to respond," he said.
In his Extra! story, Lindorff traced the postponement by documenting, and quoting from, a series of e-mails between Robert Nelson, the NASA scientist, and Times reporter John Schwartz.   For example, in his first e-mail to Nelson, Lindorff quoted Schwartz as writing, "This story is shaping up very nicely, but my editors have asked me to hold off for one day while they push through a few other stories that are ahead of us in line.   I might be calling you again for more information, but I hope that you'll hold tight and not tell anyone else about this until we get a chance to get our story out there."
Now Lindorff suggests further revelations in this case.   "It's obviously not the final word," Lindorff said of Okrent's column.   "It's not conclusive what the thing is, but it sure as hell is conclusive that the president lied.
"This administration has really cowed the media into really being afraid to call it for what it is," he said.   "They did it with Nixon.   It got to the point where they recognized that Nixon was a crook.   But they haven't done that here because we're not dealing with criminality.   We're dealing with just deceit. ... But they can't bring themselves to say that about the president. ... They're just too polite."

Brian Orloff is a reporter for E&P.
© 2005 VNU eMedia Inc.   All rights reserved.








Debate 2: The Return of the Bulge



The cropped photo that Nelson worked with.
Debate 2: The Return of the Bulge



The photo at left, enhanced.








Debate 3: The Bulge is Back



The basic photo, uncropped, from the video of debate 3.










 
 





















































































































































       Afghanistan — Western Terror States: Canada, US, UK, France, Germany, Italy       
       Photos of Afghanistan people being killed and injured by NATO